-
Horoskopet 22/6-21/6
Uppdatering krävs För att spela media måste du antingen uppdatera din webbläsare till en ny version eller uppdatera din Flash plugin.Väduren Oxen Tvillingen Kräftan Lejonet Jungfrun Vågen Skorpionen Skytten Stenbocken Vattumannen Fiskarna -
Sommarkurser
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Klicka här för mer information
-
Ylvas blogg
Kan vara två ting, endera att ta semester för att utveckla mer av andligheten, läsa böcker, gå en kurs, träffa likasinnande, men det kan oxå vara att ta semester från andligheten!
Jag hör oftast de som uttrycker att nu när de är lediga ska de ta tag i en kurs, läsa "den där" boken, ta tid att meditera, lägga kort och så vidare. Men det är sällan jag upplever det i agerandet. För de som ska höra av sig när de har semester för att ta tag i en kurs de påbörjat känner jag mig "ledsen" att de aldrig har semester
Lite förundrad över min upplevelse att flertalet "brinner" för att utveckla mer av andligheten, men sedan händer nada. Det finns alltid något annat att göra den lediga tiden, men är det inte så att vi prioriterar det som vi brinner för, alltså känns det lite konstigt att orden inte förverkligas. Jag har aldrig semester, men jag har lediga stunder, fast säger en del du jobbar ju med det hela tiden, tänk om jag kunde göra samma. Mm, vad stoppar dig? Semstertider?
Nu är det så att jag brinner för det jag gör, jag skulle göra precis samma saker om jag var multimiljonär med nada ansvar än att bara ta stunden som den kommer, för det är vad jag gör, sedan finns det vissa inbokningar där jag behöver vara i tid, men det är fortfarande i mitt intresse.
Min kunskap har i stort sett varit gratis, för att jag har engagerat mig, inte tagit semester från andligheten, den är en del av min vardag även om jag ibland funderar på hur andlig jag är, sedan inser jag att det är mer naturligt för mig att lägga dagens stjärna på morgonen, affirmera innan jag klivit ur sängen, ha mina promenader med samtal med Gud. Välja tillskott för att även ge kroppen som min själ lever i energi. Att jag tänker i astrologiska och numerologisk termer, att jag lyssnar på min inre känsla för det mesta. Sedan finns det ting som jag jobbar med, som att vara mer närvarande och reflektera över mig själv, samtidigt som jag alltid tänker att allt har en mening, även om jag inte förstår det för stunden.
Jag skriver om andliga ting dagligen, jag funderar, fundilurar över livet som igår morse, tanken slog mig att jag inte ens var ledsen över min senaste prognos om min hälsa, lite funderingar om vad käkbenen står för och tendensen att bita ihop (vilket jag gjort då käkbenen minskat) och kommit till insikter. Det gör att jag alltid och aldrig har andlig semster. Aldrig för att det är en del av min vardag. Alltid för att det är mitt sätt att leva, det valet jag har gjort, för att mitt intresse blivit för mig min livsuppgift.
I det får jag sådana briljanta ideer ibland som inte visar sig vara så briljanta. Som mina sommarkurser, ah, tänkte jag, hur vill någon utveckla mer av andligheten under sommaren, då kanske läsa inte är prioritet för att solen skiner. Ah, ljudfiler, då kan jag dela min kunskap för dem som bara vill lyssna. Jag kastade mig in i projektet, Tarot, Runor, Chakras och Astrologi, sju ljudfiler, sju meditationer som gör att allt fastnar lättare för sju dagar, en vecka för varje ljudkurs. Mm, de i Inre Cirkeln blev glada men resultatet, någon bokning på Tarot, en bokning på Astrologin, så idag har jag tagit bort runor och chakras. Tarot börjar på måndag och nu skapar jag annat istället för att lägga ut runor och chakras.. Det är nästan som om mina semsterdrömmar gick i krasch.
Hur har du det med din andliga semester?
Och om du har tänkt att läsa något, jag har skrivit en hel del böcker i olika ämnen, du finner länkarna inne på shopen
Önskar dig en härlig, solig helg med lite vindpustar
Postat i: Ylvas | 0 Kommentarer -
Tarot affirmationssånger
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Boka alla 78 låtarna >>> -
Rose-Maries blogg
🎶Sommar sommar sommar🎶
På en promenad plockade jag dessa blommor. Lila och gula och några vita. Vilket osökt fick mig att tänka på Yiangkortet ”Intuition”.
Säg vad passar bättre en solig varm dag? Att sitta och filosofera, dagdrömma och skapa visioner om kommande aktiviteter. Att njuta av tillvaron och låta tankarna få fladdra dit de vill. Det är i dessa stunder det föds nya idéer om sådant som vill komma till manifestation.
Den lila energin ger möjligheten till att ”se” det du vill förverkliga för när du vilar i dina tankar tillåter du själen att tala. Du känner instinktivt att dina drömmar kan bli verklighet. Du ”vet” precis hur du ska gå till väga. Det är då du hamnar i den vita energin, energin av ”bliss”, lycka, för visst känner du lycka när du har kommit en bit på väg mot dina drömmars mål?
Ta till dig gul energi! Den ger självförtroendet och viljan att utvecklas. Saknar du någon kunskap om hur du ska gå till väga, finns det alltid möjligheter genom utbildning eller kurser.
Budskapet idag är att njuta av det du ser omkring dig. Det du fäster blicken på ger dig tankar och budskap. Det är upp till dig att tolka det du ser. Använd din intuition,lila, förverkliga det vill, gul, och du känner lycka och glädje, vit, inombords.
Tänk vad en bukett med sommar blommor kan ge budskap och väcka drömmar.
Lev din dröm!
Postat i: default | 0 Kommentarer -
Inre cirkeln
-
Tarotakademin på Skool
-
Vill du ha information, skapa ett konto
-
Runhäxans Tarotlek
-
Tarotakademins podcast
